کد مطلب:313385 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:186

خطبه ی علیا مخدره ام کلثوم در کوفه
سید بن طاووس در لهوف می نویسد: بعد از ذكر خطبه ی علیا مخدره فاطمه بنت الحسین علیهاالسلام، ام كلثوم این خطبه را قرائت نمود:

«قالت: یا أهل الكوفة سوأة لكم ما لكم خذلتم حسینا و قتلتموه و انتهبتم أمواله و ورثتموه و سبیتم نساءه و نكبتموهن فتبا لكم و سحقا ویلكم أتدرون أی دواه دهتكم؟! و أی وزر علی ظهوتكم حملتم؟! و أی دماء سفكتموها؟! و أی أموال نهبتموها؟! و أی كریمة سبیتموهن؟! و أی صبیة سلبتموهن؟! قتلتم خیر رجالات بعدالنبی صلی الله علیه و آله و سلم و نزعت الرحمة من قلوبكم! ألا ان حزب الله هم الفائزون و حزب الشیطان هم الخاسرون،» ثم قالت:



قتلتم أخی صبرا فویل لامكم

ستجزون نارا حرها یتوقد



سفكتم دماء حرم الله سفكها

و حرمها القرآن ثم محمد



ألا! فابشروا بالنار انكم غدا

لفی سقر حقا یقینا مخلد



و انی لأبكی فی حویتی علی أخی

علی خیر من بعد النبی مولد



بدمع غریز مستهل مكفكف

علی الخد منی دائما لیس یجمد



یعنی: ای اهل كوفه، قبیح باد روهای شما! شما را چه پیش آمد كه از نصرت حسین دست باز داشتید و او را مخذول كردید، تا اینكه او را شهید كردید و اموال او را به غارت بردید و آن را میراث خود شمردید و عیالات او را اسیر كردید و آنها را برهنه و دچار بدبختی نمودید؟! اف باد بر شما، و دور باد رحمت حق از شما! ای وای بر شما! آیا می دانید چه مصیبت بزرگی برپا كردید و چه گناه عظیمی مرتكب شدید و چه خون پاكی را ریختید و چه اموالی را غارت كردید و چه دختران پرده نشین و بانوان آل طه و یس را اسیر كردید؟!

شما كسی را كشتید كه بعد از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم بهتر از همه ی جهانیان بود؛ و از سوء كردار شما رحمت از دلهای شما برطرف گردید و دچار قساوت و ضلالت شدید. همانا حزب خداوند فائز و رستگارند و حزب شیطان خاسر و زیانكار. مادرانتان به عزایتان بنشینند، كه برادرم را با شكنجه كشتید؛ بزودی جزا داده خواهید شد به آتشی كه



[ صفحه 110]



خاموشی ندارد. شما خونی را ریختید كه خداوند متعال و قرآن و رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم آن را حرام كرده بود. همانا به شما بشارت می دهم كه فردای قیامت در قعر جهنم مخلد خواهید بود! و من تا زنده هستم، بر برادرم كه بهترین مولود پس از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم بود، خواهم گریست، به اشكی كه چون سیل به صورت من جاری ومتراكم باشد و هرگز خشك نشود.